Krīzes vadības centrs sāk darboties 2025. gada 1. jūlijā un koordinēs civilo krīžu pārvaldību valstī.
Sazinies:
- pa tālruni:
- e-pastā: cmc@mk.gov.lv.
Krīzes vadības centrs no 2025. gada 1. jūlija pārņem Krīzes vadības padomes sekretariāta funkcijas, un tā uzdevums būs sagatavot lēmumu pieņemšanai vajadzīgos dokumentus, kā arī koordinēt civilo krīžu pārvaldībā iesaistīto institūciju darbu un krīzes komunikāciju.
Krīzes vadības centrs sadarbosies ar ministrijām un pašvaldībām, palīdzot iestādēm uzlabot savus krīzes pārvaldības procesus, kā arī dažādu institūciju sadarbības spējas.
Būtisks jauninājums civilo krīžu pārvaldībā Latvijā būs situāciju centra jeb tā saucamā SITCEN izveide. Tā nolūks būs sadarbībā ar valstī esošajām operatīvajām institūcijām 24/7 režīmā nodrošināt situācijas monitoringu un informācijas apkopošanu, lai identificētu un objektīvi novērtētu potenciālus apdraudējumus un krīzes situācijām Latvijā būtu iespējams sagatavoties pēc iespējas apsteidzoši.
- 2021
- Valsts kontrole uzsver: krīzes vadībā jābūt lielākai valdības centra lomai
- 2023
- Valsts pārvaldes Modernizācijas plānā ietverta nepieciešamība uzlabot civilo krīžu pārvaldību
- 2024
- Iekšlietu ministrija definē Krīzes vadības centra izveides risinājumu
- 2024
- Valdība pieņem lēmumu Krīzes valdības centru veidot tiešā Ministru prezidenta pakļautībā, iekļaujot to Valsts kancelejas sastāvā, piešķirot resursus
- 2025
- Ministru kabinets apstiprina grozījumus Nacionālās drošības likumā, likumā “Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli”, Ministru kabineta iekārtas likumā un Valsts civildienesta likumā. Grozījumi paredz krīzes vadības sistēmas reorganizāciju, nosakot, ka turpmāk par civilo krīžu pārvaldību un iestāžu sadarbības koordinēšanu atbildīgs būs Krīzes vadības centrs.
- 2025
- Saeima galīgajā lasījumā atbalsta izmaiņas šajos likumos
- 2025
- 1. jūlijā darbu sāk Krīzes vadības centrs