14.08.2014
Satiksmes ministrija

Virza eCall ieviešanu Latvijā

Paredzēts, ka elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, eCall, jeb eZvana darbību tīklā, kā arī bezmaksas izsaukumu nodrošinātu no 2017.gada.

Proti, plānots, ka no 2017. gada elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, ierīkotu, uzturētu un papildinātu eZvana sekmīgai darbībai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, kā arī nodrošinātu eZvana bezmaksas izsaukumu.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Elektronisko sakaru likumā, ko ceturtdien, 14. augustā, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāapstiprina valdībā un Saeimā.

Minētie grozījumi tapuši sadarbībā ar Iekšlietu ministriju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Latvijas elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina GSM/UMTS publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu.

Pašlaik Latvijā ir trīs šādi komersanti – SIA „Latvijas Mobilais telefons”, SIA „Tele2”, SIA „Bite Latvija”.

Latvija 2011. gadā pievienojās Memorandam par eZvana iniciatīvas ieviešanu, lai sekmētu cilvēku, kuri cieš ceļu satiksmes negadījumos, dzīvību glābšanu. Paredzams, ka pēc eZvana ieviešanas neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiks lauku apvidos samazināsies par 50%, bet pilsētās par 40%.

 

Ilze Svikliņa
Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālrunis: 67028370, e-pasts: ilze.sviklina@sam.gov.lv

Dalīties