J.Pūce: Izveidota jauna pieeja valsts pakalpojumu sniegšanā

Rīga, 2020.gada 4.februārī – Šodien Ministru kabinetā apstiprināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotais plāna projekts “Pakalpojumu vides pilnveides plāns 2020.–2023.gadam”. Tā mērķis ir radīt jaunus un iedzīvotājiem pieejamākus veidus, kā vēl ērtāk saņemt valsts pārvaldes pakalpojumus. Plānā ietverti četri rīcības virzieni, tostarp, lai pilnveidotu valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) pieejamību klientiem.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP!): “Plāns iezīmē jaunu, uzlabotu pieeju valsts pakalpojumu sniegšanā. Līdz šim valsts gaidīja iedzīvotāja pieteikumu noteiktas iestādes pakalpojumam, turpretī mēs ierosinām valstij proaktīvi informēt un konsultēt iedzīvotājus par tiem pieejamajām iespējām un pakalpojumiem, ko noteiktās dzīves situācijās var izmantot. Mēs nodrošināsim vēl ērtāku un vēl pieejamāku pakalpojumu saņemšanas iespēju ikvienam iedzīvotājam Latvijā. Attīstīsim valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību, kas ir būtiski arī konkurētspējīgas uzņēmējdarbības un efektīvas valsts pārvaldes darba nodrošināšanā.”

Plānā izstrādātie rīcības virzieni nosaka uzdevumus, kā veikt pakalpojumu sistēmas pārvaldību, kā izstrādāt lietotājorientētus un proaktīvus valsts pakalpojumus, lai saziņa ar valsti būtu iespējama gan digitāli gan klātienē, kas, savukārt pilnveidotu sabiedrības prasmes par valsts sniegtajām digitālajām iespējām.  

VPVKAC izveide un pakalpojumu pieejamības nodrošināšana iedzīvotājiem atbilstoši vienas pieturas aģentūrai ir augsta prioritāte ministram un mērķtiecīgs VARAM virzītās politikas rezultāts. Pilnveides plāna ietvaros, VARAM iecerēts īstenot pilotprojektu, kurā iedzīvotājiem būs iespēja saņemt padziļinātu konsultāciju attālināti, sazinoties ar iestāžu speciālistiem, nodrošinot video saziņu un dokumentu pieejamības risinājumus, izmantojot digitālos risinājumus. Tādejādi iedzīvotāja saziņa ar valsti kļūs arvien pieejamāka arī digitālajā vidē. Tiks veicināta digitāla saziņa pakalpojumu sniegšanā un saņemšanā, ja nepieciešams, ar VPVKAC darbinieku atbalstu, nodrošinot individuālu un attālinātu komunikācijas pieeju.

VARAM apkopotie dati liecina, ka 2019. gadā iedzīvotāji klātienē VPVKAC pieteikuši 34 381 pakalpojumu un saņēmuši 57 744 konsultācijas.

Kopš 2015. gada iedzīvotāji klātienē izmanto pieprasītākos VPVKAC. Šobrīd 90 pašvaldībās  ir izveidoti VPVKAC, kur vienuviet iedzīvotājs var pieteikt vairāku valsts un pašvaldības iestāžu, tai skaitā, VSAA un VID pakalpojumus. VPVKAC var arī saņemt konsultācijas par e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu, jautājumos par e-adreses izveidi u.c. Plašāka informācija par VPVKAC, to darba laiku un sniegtajiem pakalpojumiem ir pieejama katrā pašvaldībā un valsts un pašvaldību pakalpojumu vienotajā portālā www.latvija.lv/pakalpojumucentri.

Plāns izveidots, pildot valdības deklarācijā noteikto uzdevumu un īstenojot vienu no noteiktajām valdības prioritātēm – veikt strukturālas reformas valsts pārvaldē.

 

Informāciju sagatavoja:
Sabiedrisko attiecību nodaļa
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Tālr. 20200305, 67026533
e-pasts: prese@varam.gov.lv
www.varam.gov.lv